Waarom LinkedIn of Twitter?

LinkedIn is hét sociale netwerk voor professionals. Hier kom je niet voor het delen van leuke weekendfoto’s of voor evenementen, maar om je professionele netwerk te bereiken. Met al je zakelijke contacten kun je een ‘Connectie’ maken, om up-to-date te blijven van elkaars updates en interessante vermeldingen.

Met name voor B2B-bedrijven is LinkedIn een interessant platform om content op te delen – zowel in het organische verkeer als betaald. LinkedIn is in 2016 overgenomen door Microsoft.

Waarom zet je LinkedIn in?

Er zijn verschillende redenen waarom LinkedIn het juiste platform is om te gebruiken in je customer journey en online strategie. Er is een hele specifieke targeting voor B2B. Hierdoor ben je in staat de beslissingmaker goed te targeten. Daarnaast is LinkedIn een perfect kanaal voor leadgeneratie.

LinkedIn gebruik is stijgende. Mensen vinden het steeds belangrijker hun kennis en netwerk te vergroten.

Leeft Twitter nog? Jazeker. De afgelopen jaren heeft het platform flink geleden, als we het hebben over het aantal actieve gebruikers. Toch blijven de echte fanatiekelingen actief. Je zou kunnen zeggen dat dat het platform alleen maar ten goede komt.

Waarom zet je Twitter in?

Er zijn verschillende redenen waarom Twitter het juiste platform is om te gebruiken in je customer journey en online strategie:

  • Je kunt makkelijk het gesprek aangaan met je doelgroep en zo een connectie opbouwen.
  • Korte en bondige boodschappen zorgen ervoor dat de bezoeker de boodschap leest.
  • Perfect om je imago of naamsbekendheid te versterken.
  • Mogelijkheid tot leadgeneratie.

Op Twitter mag je in 280 tekens zeggen wat je wilt. In de feed staan dus allerlei korte berichtjes, met name over nieuws en evenementen. Twitter is hét kanaal om bijvoorbeeld een sportwedstrijd te volgen, en alles wat anderen erover te zeggen hebben, of interactie te creëren tijdens een evenement. Je kunt ook foto’s en links delen, waardoor het voor bedrijven maar vooral media erg interessant is en blijft.

De cijfers van Twitter dalen al een tijdje. De categorie 20-39 jarigen is hier nog het meest aanwezig; hiervan gebruikt 25% het social kanaal. Hierna komt de doelgroep 15-19 jaar met 23%. Veel journalisten en media maken nog gebruik van het platform. Daarom kan Twitter erg geschikt zijn als PR-middel.

Geef een reactie