TikTok voor jouw bedrijf

Waarom TikTok voor jouw bedrijf?

We hebben een informatief stuk geschreven voor bedrijven die mogelijk TikTok willen gebruiken om hun doelgroep hiermee te gaan bereiken. We vinden dit handig omdat wij dit ook willen doen!

Hieronder hebben we een stappenplan neergezet over hoe jij het beste TikTok kan gebruiken voor je bedrijf.

Stap 1. Maak een pro-account aan

Maak allereest natuurlijk een TikTok account aan. Je kunt je account vervolgens gratis omzetten naar een pro account, zodat je toegang krijgt tot uitgebreide statistieken. Met een pro-account kun je zien hoe vaak je filmpjes bekeken worden, hoeveel volgers en profielweergaven je hebt en welke video’s het meest trending zijn. Daarnaast kun je het geslacht en de locatie van je volgers zien en dat is natuurlijk superhandig om erachter te komen wie jouw doelgroep is.

2. Koppel Tiktok aan al jouw andere social media-platformen

Als je ook gebruik maakt van andere social media platformen, dan is het handig om deze accounts te koppelen aan jouw TikTok account. Als je jouw andere social media-accounts aan TikTok hebt gekoppeld, dan is de kans groter dat mensen via TikTok ook jouw andere accounts gaan volgen.

Daarnaast kun je video’s die met TikTok gemaakt zijn ook op Facebook, Instagram of YouTube plaatsen.

3. Creëer interessante en leuke content

Nu je TikTok-account is aangemaakt en gekoppeld is aan je andere social media-accounts, kun je aan de slag met content voor op je TikTok. Bij TikTok gaat het om een verhaal wat verteld wordt. En als dat goed wordt opgevangen door de doelgroep, dan kan je ‘viral’ gaan en dat is nou juist precies wat je wilt bereiken.

4. Doe mee aan challenges

TikTok is een platform waarop veel challenges uitgevoerd en bekeken worden. Deze challenges worden met populaire hashtags geplaatst, dus wanneer je meer bereik wil creëren, kan het handig zijn om met deze challenges mee te doen.  

5. Gebruik populaire hashtags

Hashtags zijn een essentieel onderdeel van TikTok. TikTok geeft inzicht in trending hashtags, zodat jij weet welke onderwerpen op dit moment populair zijn. Via de hashtags kun je je bereik aanzienlijk vergroten. De For you pagina van TikTok is de eerste pagina die in beeld komt wanneer je de app opent. Hier krijgt de TikTok-gebruiker verschillende video’s te zien die worden aanbevolen op basis van zijn kijkgeschiedenis.

6. Zet advertenties in

Het is sinds kort ook mogelijk om op TikTok te adverteren. Dat is voor bedrijven natuurlijk heel aantrekkelijk. Deze advertenties komen ook op de For you pagina van TikTok gebruikers. Je kunt deze advertenties doorlinken naar je webpagina. Dit kan natuurlijk marketingtechnisch gezien al veel opleveren.

7. Werk samen met influencers

Als je het niet ziet zitten om zelf TikTok video’s te gaan maken, dan kun je influencers inzetten . Influencers weten als geen ander wat er speelt op TikTok. Als bedrijf is het soms lastig om mee te gaan met jongeren en daarom zijn influencers uiterst geschikt om deze taak op zich te nemen. Via deze influencers kun je snel een grote doelgroep bereiken zonder dat je zelf video’s hoeft te maken. Hoe populairder de influencer is, hoe hoger de prijs zal zijn, maar qua bereik levert het je zeker veel op.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.