Sociale Media Ads

De 2.0 versie op de vorige blog over sociale media voor bedrijven. Daarin gingen wij in op Instagram, Facebook en TikTok. In deze blog zullen we verder gaan op de andere kanalen namelijk, Twitter, Snapchat, Pinterest en Youtube.

Twitter

Is een snel en actueel sociale media kanaal. Vooral nieuws accounts en politici maken hier gebruik van en doen het goed op Twitter. Tevens kan Twitter ook gebruikt worden als contactpunt voor bedrijven. Twitteraars definiëren wij als mensen die algemeen bezig zijn met wat er nu speelt, daarom is Twitter het juiste kanaal voor het laatste nieuws. Ludieke tweets als een Reactie op een actuele gebeurtenis kan je helpen om viraal te gaan.

Pinterest Gifjesbureau

Pinterest

Wij denken vooral in beelden vandaar Gifjesbureau, daarom vinden wij Pinterest lijken op een soort online prikbord waar foto’s op gepind worden. Bedrijven kunnen een aparte bedrijfspagina aanmaken waarmee je ook weer meerdere borden kan aanmaken. Ongeveer 75% van de bewaarde pins door mensen komt van bedrijven! Weet jij wat de trending topics zijn dan zorg jij zeker dat jij hoog in dit percentage zit. Het platform is ideaal voor het delen van een infographic, flyer, paginadesign en voor naamsbekendheid.

YouTube

Iedereen kent YouTube, het kanaal waarop video’s gedeeld worden. Van vlogs tot promo’s. Velen maken hierop professionele filmpjes zoals docu’s. YouTube is van Google wat betekend dat een bedrijfsaccount aanmaken op YouTube wel eens een hele goede werking kan hebben voor jouw SEO op Google! De video’s die jij plaatst zijn makkelijk te delen door anderen, maar voor jou ook makkelijk om op je website te embedden.

Snapchat

Vooral populair onder jongeren. Kortom, je ziet voor een paar seconden een foto of video daarna is die weg. Snapchat wordt bijna niet meer gebruikt door mensen ouder dan 35. En niet echt gebruikt voor zakelijke business. Snapchat gebruikers zien graag leuke en luchtige content. Eerlijk gezegd is er niks serieus aan Snapchat.

LinkedIn

Belangrijk bij het adverteren op LinkedIn is dat je antwoord kan geven op de volgende vragen:

  1. Wie is zijn doelgroep?
  2. Welk doel wil ik bereiken met mijn post? / Wat wil ik dat mijn doelgroep doet?
  3. Is de post relevant en ga ik mijn doel bereiken met deze post?

De beste tijd om te posten met LinkedIn is om 10:00 uur ’s ochtends of tussen 19 en 20 uur ’s avonds. Daarnaast worden dinsdagen, woensdagen en donderdagen aangeraden. Weekenden over het algemeen niet.

Voor meer blogs ga naar https://gifjesbureau.nl/

Geef een reactie