Neuromarketing

Wat betekend dat nou eigenlijk? Je zet in op marketingactiviteiten gebaseerd op neurowetenschappelijke inzichten en onderzoeksmethoden. Het doel van Neuromarketing is het beter begrijpen van de klant en zijn reactie op een marketingstimuli. Dit komt door processen in de hersenen die direct meten wat er gebeurd.

Hoe wilt Gifjesbureau dit gaan toepassen?

Gifjesbureau wil zich laten herkennen door de kleur groen en wilt zich specifiek laten herkennen aan de green screen die terugkomt bij de marketinguiting. Wij hebben geleerd tijdens de presentaties van Sarah wat Priming is. Dit zijn wij nader gaan onderzoeken. Wij maken gebruik van associatieve Priming (Zobegaafd redactie, 2019). Betekend dat wij onbewust mensen laten denken wat wij willen dat zij daarbij denken. Natuurlijk heeft iedereen een ander beeld bij iets. Wat bij ons centraal staat is een Greenscreen. Zonder Greenscreen kunnen wij geen Gifjes maken. Wij zullen een vorm van marketing uiting gebruiken waarbij wij precies dezelfde groene kleur gebruiken als de kleur van Greenscreen.  

Voorbeeld van de werking van hersenen

We hebben aan onze coach gevraagd wat hij vind van de kleur groen, ZONDER dat wij hier verdere toelichting over gaven. Hij zei: “Ik denk bij de groene kleur aan een Greenscreen, dat hebben jullie ook nodig toch voor jullie GIFjes?”.  

Kikkereffect 

Neuromarketing reclame toont aan dat er een specifiek moment is in deze reclame die een positief effect opwekt. Of te wel het KIKKEREFFECT. Door het kikkereffect ervaren mensen een hoge emotiepiek in een hele korte periode en maakten zo het verschil in de impact om het menselijk brein.

Hoe willen wij het Kikkereffect toepassen op onze marketinguiting? Wij willen op een gegeven moment 2 partypoppers afschieten in onze zakelijke pakken om zo aan te geven dat wij het ‘zakelijke leuker willen maken’ en om zo een positief effect op te wekken in onze marketinguiting. 

Endownment effect:  

Gifjes Design samen met klant creëren

“Zorg dat mensen zich eigenaar voelen van iets, dan gaan zij dit meer waarderen!” Denk bijvoorbeeld aan: iets gratis uitproberen, zorgen dat mensen dingen kunnen uitproberen of de marketing heel persoonlijk maken.  

Dit passen wij toe door samen met onze klanten een te gek design te maken op basis van hun voorkeuren. Dit willen wij ook duidelijk overbrengen in onze neuromarketing. Het moet bij hun aanvoelen dat zij doormiddel van het zien van dit GIFje er zelf allemaal leuke ideeën mee opdoen.  

Bedankt voor het lezen van deze Blog! Check de website van Gifjesbureau in de toekomst voor nog meer interessante blogs!

Geef een reactie