Inleiding

In deze blog gaan wij je meer vertellen over TikTok. Wij hebben voor het onderwerp TikTok gekozen omdat TikTok best wel vergelijkbaar is met Gifjes. Het doel bij deze blog is om jullie te informeren over het gebruik van TikTok in het dagelijkse leven.  

Wat is TikTok?

De kans is natuurlijk enorm dat jij weleens van TikTok hebt gehoord. Maar er zijn genoeg mensen die niet precies weten wat TikTok is. De app wordt namelijk vooral gebruikt onder jongeren van ongeveer 10 en 20 jaar. Dus voor iedereen die niet precies weet wat het is,  leggen we eerst even uit wat TikTok precies is.

TikTok is een social media platform waarop heel korte filmpjes worden geplaatst. In de filmpjes doen de makers dansjes of sketches, geven ze tips, of doen ze mee aan gekke challenges. Omdat TikTok vooral bekend is onder jongeren tussen de 10 en 20 jaar, kan TikTok aantrekkelijk zijn voor bedrijven die zich voornamelijk op jongeren richten. Om je een beeld te geven van hoe groot TikTok is, zetten we wat cijfers op een rij!

TikTok gebruikers in Nederland

Welke leeftijdsgroepen zitten er op TikTok?

Om te weten of jouw doelgroep op TikTok te vinden is, hebben wij hieronder een mooi overzichtje van de verdeling van TikTok gebruikers in Nederland gezet.

Je ziet natuurlijk dat TikTok voornamelijk gebruikt wordt bij jongeren. Maar ook zie je dat er een groot deel tussen de 25 en 34 jaar op de app zit. Dit bied natuurlijk kansen voor bedrijven die zich daar vooral op inspelen.

Net zoals wij, Gifjesbureau, wij zien in TikTok enorme kansen.

Want als je via TikTok ‘viral’ gaat, dan weet je zeker dat je met je bedrijf binnen bent. 

In de volgende blog gaan we verder in op wat TikTok kan betekenen voor bedrijven en leggen we in een soort stappenplan uit hoe je dit het beste kan instelleren voor je bedrijf. Want zoals je kan zien is dit een hele handige manier om je bedrijf in the picture te zetten.

Bedankt voor de aandacht en voor het lezen van deze blog! Hopelijk tot te volgende blog en alvast veel leesplezier gewenst.