GIF marketing

Laatste jaren zijn er veel bedrijven op de markt erbij gekomen in elke branche. Het wordt dus steeds lastiger om als bedrijf je te onderscheiden van je concurrenten. Daarom speelt het innoveren van je bedrijf een steeds grotere rol. Vooral online is het lastig om te onderscheiden met het vergroten met name in naamsbekendheid, leadgeneratie en recruitment. Het uitrollen van een heel nieuw creatief concept wordt vaak niet mogelijk door de tijd en het geringe marketingbudget. 

Een oplossing kan GIF marketing zijn omdat dit een creatief concept is dat opvalt, multi-inzetbaar is en je kan de GIFjes over een lange periode gebruiken. Tegen lage kosten kan jij korte filmfragmenten maken die jou kunnen helpen onderscheiden met uitingen en content van jouw concurrentie.

Omdat GIFjes zo populair zijn geworden ondersteunen de grote sociaal media platformen ze als beeldindeling. Zo kun je GIFjes gebruiken op platformen zoals Instagram, WhatsApp, twitter. Doordat je goed kan combineren met GIFjes kan jij als bedrijf ook je huisstijl terug laten keren in het beeldmateriaal.

Zakelijk inzetbaar

Je kan GIFjes persoonlijk inzetten op sociaal media, maar zoals eerder gezegd kan je ze ook zakelijk inzetten. Als bedrijf zijnde kan je GIFjes inzetten op sociaal media maar klanten van het bedrijf kunnen ook de GIFjes gebruiken, dit zorgt voor extra bereik wat een betere naamsbekendheid produceert. 

We hebben het veel over het gebruik van GIFjes op sociaal mediakanalen gehad maar je kan het nog voor meer zaken gebruiken. Denk hierbij aan:

  • Interne communicatie, GIFjes kan je verwerken in presentaties, tikkies, memes, kerstkaarten, normale communicatie, ga zo maar door. 
  • Leadgeneratie, GIFjes kan je ook verwerken in advertenties zodat je meer Leads kan generen en conversies. Ook kan GIFjes helpen bij het versnellen van Sales. 
  • Promoten, met GIFjes kan je ook grote evenementen promoten of een nieuw product promoten op een orginele manier in de markt.
  • Recruitment, Gifjes kunnen ook zorgen voor nieuwe sollicitanten omdat jongeren vaker kijken naar hoe innovatief is het bedrijf en hoe jong het bedrijf is. 

GIFjes geeft een bedrijf een boost wat vaak in een marketingbudget past. Doordat dit vaak haalbaar is met huidige marketingbudgets, wordt het gebruik van GIF razend populair. 

Meer weten hierover? Neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.