De beste Socials voor Ads

Aan het nadenken over adverteren op je sociale media? In deze blog leggen we uit wat de BESTE sociale media kanalen zijn voor jouw advertenties.

De kans voor bedrijven

Dit hoeven we al bijna niet meer uit te leggen. Ondertussen begrijpt elke ondernemer het belang van goede sociale media kanalen. In Nederland is ruim 95% van de bevolking wel eens actief op een of ander sociale media kanaal. Per dag zijn de meeste 1,5 uur bezig met scrollen over social media, het liken van berichten en het posten. Door stabiele sociale media creëer je grote naamsbekendheid, sta je boven concurrenten, ga je omzet zien stijgen, Beinvloed je het koopgedrag. Maar waar vind jij nou jouw doelgroep, welke kanalen gebruiken zij?

Facebook

Nog altijd het grootste sociale media platform ter wereld. Ik zie bij de jonge lezers al vraagtekens, snap ik. Want het aantal FB bezoekers is flink afgenomen bij jongeren. Ondanks dat is Facebook ideaal om jouw bedrijfspagina te maken en kan je goede interactie met klanten hebben. FB weet veel over haar gebruikers, jouw publiek op jouw FB pagina zal dan ook bijna altijd doelgericht zijn.

Instagram

Is de laatste jaren enorm gegroeid in de gehele sociale media. Vele jongeren zijn van FB naar Instagram verhuisd. Toch zie je dat ook steeds meer 30 tot 45 jarige Instagram Joinen. Voor jouw bedrijf is instagram vooral geschikt voor Imago en Naamsbekendheid. Post hier zoveel mogelijk professionele foto’s, video’s, story’s of Reels op. Je krijgt makkelijk volgers via instagram en zij zien ook sneller jouw berichten voorbij komen.

LinkedIn

Ooit zijn zij begonnen als een platform waarop vacatures voor mensen te vinden waren. Dit zie je nog steeds natuurlijk, maar er is heel veel bijgekomen. Als bedrijf kan jij hier optimaal je zakelijke content delen. Dus niet de informele foto’s en video’s op Instagram. Voor bedrijven is LI interessant om hun product of dienst te promoten. Er zijn veel invloedrijke mensen die hierop zitten. Liked Ali B jouw bericht, dan zien gelijk 100.000 duizenden mensen dit. ideaal voor B2B marketing. Je kan hierop ook veel adverteren. Hierover vertellen we in een andere blog meer.

TikTok

Heeft problemen gehad met Auteursrechten maar weet zich toch te plaatsten als meest grote platform wereldwijd. Vooral onder jongeren. Voor bedrijven die inzetten op Generatie Z kan TikTok zeer handig zijn. Let wel op dat jouw content aansluit op andere berichten op tiktok. Bekijk eens tiktoks die viraal zijn gegaan en vraag jezelf af, Hoe kan dit? Hoe kan dit ook voor mijn bedrijf?

In de volgende blog gaan we nog verder in op LindedIn advertenties en een paar andere sociale media kanalen. Blijf onze website checken voor de volgende blog!

Geef een reactie